Concert: Sen Cello Duo
- hace 2 horas
- 2 Min. de lectura

Sen Cello Duo, format per Núria Mena i Sergi Garcia, una parella de violoncel·listes que comparteix un profund vincle personal i musical. Aquesta complicitat els ha portat a explorar un ampli repertori per a dos violoncels: des del repertori clàssic fins a arranjaments propis de música moderna, bandes sonores i temes actuals. El seu objectiu és apropar el violoncel a nous espais i públics, combinant la tradició clàssica amb arranjaments de música actual que connecten amb tothom.
El dijous 9 d'abril els tindrem l'oportunitat de gaudir-ne al Centre amb un concert organitzat per l'Associació Musical de Mestres Directors.
Dijous 9 d'abril del 2026, a les 19 h.
Auditori Cullell i Fabra
C. Sant Pere més Alt, 25.
Entrada lliure fins a completar aforament. Aportació voluntària.
Sen Cello Duo
La proposta del Sen Cello Duo vol acostar el públic al món de la música per a dos violoncels, posant en valor la riquesa d’aquest format tan poc habitual i, alhora, tan expressiu.
El concert es planteja com un viatge cronològic i emocional que uneix diferents èpoques musicals arreu d’Europa. Diferents maneres d’entendre el diàleg musical entre dos violoncels. Passant per l’elegància del barroc italià, l’ornamentada música barroca francesa, el dramatisme operístic del romanticisme alemany i l’expressivitat acolorida del postromanticisme rus.
El concert combina la interpretació amb intervencions orals que contextualitzen les obres, el seu llenguatge i la nostra pròpia experiència interpretativa com a músics. D’aquesta manera, oferim una experiència
propera, dinàmica i didàctica, que ajuda el públic a connectar i escoltar d’una manera més plena i rica.
Obrim el programa amb el Cànon de Domenico Gabrielli, una obra breu que ens situa en els orígens del violoncel com a instrument solista. La Sonata núm. 3 del Llibre II de Jean-Baptiste Barrière ens trasllada a la
França del segle XVIII, amb un llenguatge que combina l’elegància i l’ornamentació del barroc francès amb la influència melòdica del barroc italià. Els duets núm. 1, op. 22 i núm. 4, op. 156 de Friedrich August Kummer,
ens introdueixen al romanticisme alemany, amb un discurs operístic basat en el diàleg dramàtic entre dues veus d’igual importància, diferint de la jerarquia entre melodia i baix continu, acompanyament, del barroc.
Finalment, els Duos op. 53 de Reinhold Glière tanquen el programa amb una estètica postromàntica russa, de gran lirisme i expressivitat, sense renunciar encara a la tonalitat.
Aquest contrast d'estils ens convida a escoltar com canvia el discurs musical a través del temps i el lloc, així com apreciar i donar a conèixer el majestuós però poc conegut repertori cambrístic per a dos violoncels.


















Comentarios